14 december 2006

Tacktal

Så var ytterliggare ett skede i livet tillryggalagt; Komvux-skedet! Jag minns så väl hur det började. Med modfällda steg klev jag in i Lennarts kemisal och undrade vad jag hade gett mig in på. Skulle jag verkligen läsa upp kemin? Kemin som jag hade förkastat totalt under gymnasietiden? De andra ämnena var jag bekanta med, det fanns potential att höja snittet utan alltför stor ansträngning men kemin var verkligen ett wildcard. Men Lennart visade sig äga egenskaper vilka man minst förväntar sig att en kemilärare ska ha. Hans lektioner var i särklass de mest inspirande, ja de kunde jämföras med roliga timmen på fredagar i småskolan. Han lyckades med konststycket att göra kemin kul och man blev intresserad av ämnenas uppbyggnad och ursprung och delade, kanske inte fullt ut men ändå, hans entusiasm för ämnet!

Jag vill också tacka Yvonne för din hjälp i matematiken, det hade inte varit möjligt utan din pedagogik och ditt tålamod.

Tack Lennart och Yvonne för en rolig höst! Jag är lycklig över att ni gjorde det möjligt för mig, att slippa sjunga med i Sam Cooke's Wonderful world.